Dag 19. Vrijdag 12 juni - Reisverslag uit Breisach am Rhein, Duitsland van Bert Penning de Vries - WaarBenJij.nu Dag 19. Vrijdag 12 juni - Reisverslag uit Breisach am Rhein, Duitsland van Bert Penning de Vries - WaarBenJij.nu

Dag 19. Vrijdag 12 juni

Blijf op de hoogte en volg Bert

13 Juni 2015 | Duitsland, Breisach am Rhein

Te vroeg bij de receptie, er is nog niemand moet ong. 15 min. wachten.
Wil mijn borg van 50 cfr terug.
Jan uit België ook nog even gesproken was ook te vroeg.
Nu in Basel even zoeken naar het begin van de Rhein-radweg, paar keer fout gereden maar dan toch gevonden.
Redelijk vlak fietsen langs de Rijn en door bos.
Later zie je de Rijn bijna niet meer omdat er bos/struiken zitten tussen de Rijn en het fietspad.
Om 17.00 uur op de camping, tent staat en het begint te druppen en snel gevolgd door een regenbui.
Dan maar schuilen, net zoals 4 meiden ook op de fiets uit Zwitserland ( die zijn bijna niet te verstaan).
Douchen, het regent toch.
Daarna eten koken, alles uitpakken, boekje bijwerken en dan is het zo 21.00 uur.
Morgen verder aan de linker oever langs Canal du Rohne au Rhin, zie je misschien meer bootjes.

Bert

Deze fietsreis gaat van Alphen aan den Rijn (NL) naar Bad Zurzach (CH). Vertrek rond 25 Mei. Heenreis volgens route Paul Benjaminse: Alphen aan den Rijn – Veghel – Maastricht – Luxemburg – Metz – Basel – Bad Zurzach. Een paar dagen/nachten bij Charlotte en Peter in Bad Zurzach. Terugreis gedeeltelijk volgens Rheinradweg en route Hans Reitsma: Bad Zurzach – Basel – Strasbourg – Mainz – Koblenz – Köln - Roermond – Alphen aan den Rijn.